은준인

ebook 은퇴를 준비하는 사람들

By 김 관열

cover image of 은준인

Sign up to save your library

With an OverDrive account, you can save your favorite libraries for at-a-glance information about availability. Find out more about OverDrive accounts.

   Not today
Libby_app_icon.svg

Find this title in Libby, the library reading app by OverDrive.

app-store-button-en.svg play-store-badge-en.svg
LibbyDevices.png

Search for a digital library with this title

Title found at these libraries:

Loading...

요즈음은 백 세 시대라고 하여 은퇴 후의 삶은 제2의 인생을 살아가는 시기로, 우리는 이 시기를 '인생 2막'이라 부르고 있다. 그러나 정작 퇴직 후의 삶에 대한 준비가 되어 있는 사람은 그리 많지 않다. 왜냐하면 무엇을 어떻게 준비해야 하는지를 모르기 때문이다. 은퇴 준비가 잘되어 있는 사람은 은퇴가 불안을 야기하거나 무기력해지는 시기가 아닌 행복하고 품격 있는 생활을 가져 올 것이다. 이 책은 여러분의 품격 있는 은퇴시기를 맞이하기 위해 실전경험을 통해 얻은 사례 중심으로 쉽게 열거하도록 노력했다. 그동안 전혀 보지 못했던 새로운 형태의 '은퇴 준비 지침서'가 될 것이다.

은준인