Le Fou noir

ebook

By Arrigo Boito

cover image of Le Fou noir

Sign up to save your library

With an OverDrive account, you can save your favorite libraries for at-a-glance information about availability. Find out more about OverDrive accounts.

   Not today

Find this title in Libby, the library reading app by OverDrive.

Download Libby on the App Store Download Libby on Google Play

Search for a digital library with this title

Title found at these libraries:

Library Name Distance
Loading...

L'Alfier nero (Le Fou noir) est la première de cinq nouvelles écrites par Arrigo Boito en 1867. Les quatre autres sont Iberia (Iberia), de 1868, Il pugno chiuso (Le Poing fermé), de 1870, La Musica in piazza (La musique sur la place), de 1871, Il Trapezio (Le Trapèze), de 1874, publiée inachevée. Parmi ses autres œuvres, signalons la fable en vers Il Re Orso (Le roi Ours), de 1864, et Il Libro dei versi (Le livre des vers), de 1877.

Dans Le Fou noir, l'accent est mis sur un thème que Boito aimait beaucoup, le dualisme, qui oppose un Noir et un Blanc au cours d'une partie d'échecs qui va durer toute la nuit et qui voit, à l'aube, le triomphe du Noir et la vengeance gratuite et ouvertement raciste du Blanc, lequel tue son adversaire d'un coup de revolver.

Le Fou noir