찰스 램 수필선

ebook 문예세계문학선 051

By 찰스 램

cover image of 찰스 램 수필선

Sign up to save your library

With an OverDrive account, you can save your favorite libraries for at-a-glance information about availability. Find out more about OverDrive accounts.

   Not today

Find this title in Libby, the library reading app by OverDrive.

Download Libby on the App Store Download Libby on Google Play

Search for a digital library with this title

Title found at these libraries:

Library Name Distance
Loading...

찰스 램의 수필에는 많은 유머가 있고, 이러한 유머 속에는 짙고 강하게 배어나오는 페이소스가 깃들어 있다. 그리고 그의 수필에는 이미 인생의 큰 고비를 넘긴 한 인간의 과거에 대한 그리움과 실감 나는 유머와 함께 넘쳐 흐른다.

그의 수필은 이야기가 길지 않고, 주제를 가볍게 다루어 나간다. 그러나 경박하지 않고, 작가의 의사를 독자들에게 강요하지 않으면서 지혜와 설득력을 가지고 공감을 준다. 특히 <만우절>이라는 수필에서 ""나는 어리석은 자를 사랑한다""고 하면서 인간이란 본래 어리석은 것이라고 말하면서 자신의 인생 철학을 보여주고 있다.

찰스 램 수필선