Autoretrat de Jordi Garcés

ebook

By Josep Cots

cover image of Autoretrat de Jordi Garcés

Sign up to save your library

With an OverDrive account, you can save your favorite libraries for at-a-glance information about availability. Find out more about OverDrive accounts.

   Not today

Find this title in Libby, the library reading app by OverDrive.

Download Libby on the App Store Download Libby on Google Play

Search for a digital library with this title

Title found at these libraries:

Library Name Distance
Loading...

El testimoni vital i professional d'un dels arquitectes que han definit la Barcelona dels darrers quaranta anys, recollit pel seu llibreter de capçalera.

Vet aquí un llibre rar, especial, i de títol aparentment impossible: l'autoretrat d'un arquitecte escrit per un llibreter. Josep Cots va conèixer Jordi Garcés perquè el seu estudi d'arquitectura estava situat a prop de la primera ubicació de la llibreria Documenta i n'era client. De mica en mica, les seves visites van anar agafant la forma d'unes ràpides «converses de taulell», sempre interrompudes pel tràfec del dia a dia. Però eren tan riques i suggeridores, tan prometedores, que, a finals de 2015, Cots va proposar a Garcés d'allargar-les per extreure'n tot el suc i fixarles en un llibre.

Sense voler-ho d'entrada, es va anar formant un autèntic autoretrat, un poliedre amb totes les cares i la complexitat que engloba aquesta paraula. És un testimoni ple de records familiars i professionals, viscuts per Garcés, molt bon coneixedor dels entrellats del món cultural barceloní, o que li han explicat testimonis directes, barrejats amb reflexions sobre l'actualitat i, naturalment, sobre arquitectura i estètica. Però és molt més que tot això: és un llibre de vida, en el qual, tot conversant, Garcés desgrana comentaris sobre temes molt diversos i els exposa amb una subjectivitat radical que els enriqueix i els humanitza. Cal destacar, tanmateix, que és un autoretrat en un moment donat, com si disparéssim una càmera, un flaix, i la fotografia és tan viva que, si la repetíssim d'aquí a un temps, el que en sortiria segurament seria diferent.

Autoretrat de Jordi Garcés