<외국인을 위한 한국어 읽기>

ebook 26. 흥부놀부전 : 착한 흥부와 욕심 많은 놀부 · <외국인을 위한 한국어 읽기>

By 한국어읽기연구회

cover image of <외국인을 위한 한국어 읽기>

Sign up to save your library

With an OverDrive account, you can save your favorite libraries for at-a-glance information about availability. Find out more about OverDrive accounts.

   Not today

Find this title in Libby, the library reading app by OverDrive.

Download Libby on the App Store Download Libby on Google Play

Search for a digital library with this title

Title found at these libraries:

Library Name Distance
Loading...

형제는 한 부모에게서 태어나고 자란다. 그래서 사람들은 '피를 나눈 형제'라고 말한다. 형제는 부귀영화를 함께하도록 태어난다고 믿었다.

이 책은 착한 동생과 욕심 많은 형의 이야기이다. 흥부는 온갖 어려움 속에서도 착한 마음을 잃지 않았다. 그러나 놀부는 끝까지 욕심을 부리다가 벌을 받는다. 착한 흥부는 벌을 받은 형을 버리지 않고 도와준다.

뒷날 '흥부'는 착한 사람을 대표하는 이름이 되었다. 그리고 '놀부'는 욕심 많은 사람을 대표하는 이름이 되었다.

<외국인을 위한 한국어 읽기>