<외국인을 위한 한국어 읽기>

ebook 15. 먹여 주고 재워 주고·지혜로운 며느리·주먹밥이 열린 나무 · <외국인을 위한 한국어 읽기>

By 한국어읽기연구회

cover image of <외국인을 위한 한국어 읽기>

Sign up to save your library

With an OverDrive account, you can save your favorite libraries for at-a-glance information about availability. Find out more about OverDrive accounts.

   Not today

Find this title in Libby, the library reading app by OverDrive.

Download Libby on the App Store Download Libby on Google Play

Search for a digital library with this title

Title found at these libraries:

Library Name Distance
Loading...

이 책에는 지혜로운 사람들의 이야기를 담았다. 세상을 살다가 어려운 일을 만나면, 싸우기보다 꾀를 쓰는 게 좋다.

<먹여 주고 재워 주고>는 지혜롭게 부자의 횡포를 물리친 총각의 이야기이다. 총각은 머슴이 된 여섯 살 아이를 구해 준다.

<지혜로운 며느리>는 시험을 통과하고 시집간 며느리의 이야기이다. 며느리의 지혜로 집안이 넉넉해지고 화목해진다.

<주먹밥이 열린 나무>는 비밀을 지키려고 아내의 버릇을 고친 남편의 이야기이다. 남편의 지혜로 아내는 수다를 고치고, 부부는 부자가 된다.

<외국인을 위한 한국어 읽기>